SIMONIS VOOGD 63 WITH LIFT KEEL

  • Afmetingen
  • 19.20 x 5.32 x 1,70 / 3.60 (m)
  • Materiaal
  • Kevlar
  • Bouwjaar
  • 1998
  • Motor(en)
  • 1x YANMAR 4JH2-UTE diesel
  • PK/ KW
  • 1x 100.00(pk), 73.50(kw)
  • Ligplaats
  • bij verkoopkantoor
  • Kantoor
  • De Valk Monnickendam
  • Status
  • Te Koop
  • BTW
  • Niet betaald
  • Vraagprijs
  • € 279.000

Van de makelaar

"Red Max" a High-Tech sailing yacht, light weight, comfortable and fast Ocean Cruiser, to be sold by her first and only owner. Designed by Simonis and Voogd. Strong and lightly built o.a.: Kevlar hull, carbon superstructure, interior built in sandwich and honey-core. The first years she sailed a lot of regatta's and now she returned last year from a 8 years circum navigation around the globe. "Red Max" is ready to go but there are many items on board who need attention/upgrades. Viewing is possible in our De Valk Monnickendam sales marina.

Arne Doodeman
De Valk Monnickendam
Arne Doodeman
+31 299 65 63 50
  • e-mail de makelaar
  • kantoor gegevens

Specificaties: SIMONIS VOOGD 63 WITH LIFT KEEL

Algemeen
  • Model SIMONIS VOOGD 63 WITH LIFT KEEL  
  • Type zeiljacht  
  • Lengte (m) 19,20
  • Lengte waterlijn (m) 15,79
  • Breedte (m) 5,32
  • Diepgang (m) 3,60
  • Diepgang min (m) 1,70
  • Doorvaarthoogte min (m) 27,60
  • Bouwjaar 1998
  • Te waterlating 1999
  • Gebouwd door Holland composites/Standfast
  • Land Nederland  
  • Ontwerper Simonis / Voogd design
  • Waterverplaatsing (t) 19
  • Ballast (ton) | Approx. 5 tonnes keel, 2x 1220L water ballast tanks
  • CE norm NA
  • Romp materiaal kevlar  
  • Romp kleur | Awl Grip Teodor Red
  • Huiddikte romp (mm) | Kevlar reinforced Epoxy prepreg 40 mm foam sandwich.  
  • Rompvorm rondspant  
  • Kiel type kiel midzwaard  Electric operated lift keel system
  • Materiaal opbouw | Carbon reinforced epoxy prepeg, 40 mm sandwich.
  • Dek materiaal | Carbon reinforced Epoxy prepreg, 40 mm sandwich.
  • Afwerking dek anti-slip verf  | Awl Grip Egg shell
  • Afwerking kuip anti-slip verf  | Awl Grip Egg shell
  • Antifouling (jaar) | 04-2025
  • Raamlijsten ja
  • Raammateriaal polycarbonaat  
  • Dekluik | 7 x aluminium Lemar deckhatch
  • Patrijspoorten | With aluminium frame
  • Brandstoftank (liter) roestvast staal  | Approx. 300 litre
  • Drinkwatertank (liter) roestvast staal  | Approx. 400 litre
  • Vuilwatertank (liter) | Approx. 115 litre
  • Grijswatertank (liter) | Approx. 135 litre
  • Stuurwiel kabelbesturing  | Twin carbon skeg rudders, JP3 system cable steering.
  • Buiten stuurstand | 2 Steering consoles with design wheels and leather covers.
  • Extra info | Het waterballast systeem is niet ingebruik op dit moment, heeft onderhoud nodig.  
  • Extra info | Hydraulisch bedienbare lift kiel, rvs constructie en lood ballast.  
  • Extra info | Built by Holland Composites / Huizer Marina / Standfast Holland  

  • Hutten 3
  • Slaapplaatsen 9
  • Interieur | Lightweight joinery of sandwich and honey-core construction.
  • Indeling | Opslagruimte voorin met de mogelijkheid van drie pipe cots, badkamer, salon met c-bank, keuken, twee hutten met dubbel bed achter in het schip en een toiletruimte, boven een salon met navigatie desk.  
  • Vloer houtprint  
  • Open kuip ja
  • Verwarming diesel hete lucht  | No heating unit, air hoses, electric and diesel line installed
  • Airco | two air-conditioning units, not in function at this moment.
  • Schuifdeur naar kuip ja
  • Keuken ja
  • Aanrechtblad ja
  • Spoelbak | Two stainless steel sinks
  • Kooktoestel inductie  2 burner
  • Oven Zannusi
  • Koelkast | In niet werkende conditie  
  • Vriezer | in gebruik als koelkast op dit moment  
  • Warmwatersysteem ja
  • Waterdruksysteem elektrisch  Par Max 3
  • Koffiezetapparaat | Lavazza espresso point, heeft onderhoud nodig. Krups nespresso machine.  
  • Eigenaarshut tweepersoonsbed  
  • Kledingkast hangend/lades/legplanken  
  • Badkamer | In the front of the ship
  • Toilet Not in function.
  • Wasbak ja
  • Douche ja
  • Gastenhut 1 tweepersoonsbed  
  • Kledingkast hangend/lades/legplanken  
  • Toilet | Jabsco
  • Toilet systeem handbediening  
  • Wasbak bij het toilet  
  • Gastenhut 2 | Three pipe cots in the storage room in the front

  • Aantal motoren 1
  • Merk YANMAR
  • Type 4JH2-UTE
  • Pk 100
  • kW 73.50
  • Brandstof diesel  
  • Geinstalleerd in jaar 1999
  • Gereviseerd in jaar | Laatste grote revisie 2020  
  • Maximale snelheid (kn) 8,5
  • Kruissnelheid (kn) 7
  • Motoruren 8500
  • Koelsysteem motor indirecte warmtewisselaar  
  • Aandrijving schroefas  
  • Keerkoppeling | Yanmar/Kanzaki Gearbox 3.3:1
  • Motorbediening bowden kabels  Volvo Penta
  • Uitlaatsysteem watergekoeld  
  • Type schroef klap  | Gori flexofold 3-bladed feathring propeller
  • Schroefbladen | 3 blades
  • Materiaal schroefas roestvast staal  | 4.5-inch stainless steel shaft
  • Smering schroefas water  
  • Handlenspomp ja
  • Elektrische lenspomp ja
  • Generator | No generator installed, the connections are still there.
  • Startaccu | 1x 90ah/12V
  • Lichtaccu | 4 x 270 amp AGM (24V service accu bank)  
  • Acculader | Victron Skylla 24/100
  • Omvormer ja
  • Walstroom met kabel  
  • Watermaker | Er is geen complete watermaker geinstalleerd op dit moment. De aansluitingen en een deel van de oude installlatie is nog gemonteerd.  
  • Extra info | Brandstofverbruik: 6 ltr/hr @ 2500rpm  
  • Extra info | 12V op de motor gemonteerde dynamo voor het laden van start accu, 24V op de motor gemonteerde dynamo voor het laden van de service accu's  

  • Kompas Silva type 125 vloeistof kompas  
  • Dieptemeter | Zie repeater  
  • Log | Zie repeater  
  • Windmeetset | Zie repeater  
  • Repeaters | 1 B&G full Hercules 2000, 8 displays buiten, 1 binnen (moet worden vernieuwd)  
  • Marifoon | Garmin VHF100i, gmdss, 24V, 2015
  • Autopiloot | Evolution Raymarine 2nd autopilot with Hy-Prodrive pump, 1 outside display (2015)  
  • Radar | Raytheon Pathfinder (1999) heeft een nieuwe scanner dome nodig.  
  • GPS | MX navigator DGPS  
  • Plotter | Computer systeem met gps en navigatiekaart.  
  • Navtex | Niet meer in gebruik  | Furuno Navtex NX-300 (2008)
  • PC computer | Intel Board computer IBM screen (2023)
  • Elektronische kaart(en) | Electronic charts OpenCPN covering the world (2022)  
  • AIS ontvanger | AIS Easy TRX2 - 13323 RX and TX (2015)
  • Zendinstallatie | Sailor SC 4150 Iridium telefoon (2017)  
  • Navigatieverlichting ja

  • Buiskap | Kleine sprayhood voor de ingangsdeur  
  • Kuiptafel | Wegneembare rvs/teak kuiptafel  
  • Zwemplatform ja
  • Zwemtrap roestvast staal  | Stainless steel bathing ladder
  • Anker | 1x Fortress FX 37, 1x CQR, 1x Brake Anchor, 1x Bruce anchor
  • Ankerketting | 55 meter, 10mm gegalvaniseerde ketting.  
  • Ankerlier elektrisch  | Lofrans/Tiger, 1500W, 12V, Anchor windlass
  • Zeereling draad  
  • Hekstoel | Rvs hekstoel  
  • Preekstoel | Rvs preekstoel  
  • Stootkussens ja
  • Landvasten ja
  • TV | Apple tv (oudere versie)  
  • Radio | Radio met MP3  

  • Tuigage kotter  | Cutter rigged with removable Kevlar inner stay and runners
  • Staand want Rod  
  • Merk mast Hallspars  | Carbon Hall Spars mast with Carbon boom (new 2009)
  • Materiaal mast carbon  
  • Zalingen | 3 carbon spreaders
  • Doorgestoken mast ja
  • Grootzeil | Dacron Vectron full batons and UK Dacron delivery mainsail
  • Grootzeilhuik | Mainsail cover with mash bottom part, lazy jacks.
  • Fok ja
  • Genua | Furling genoa Dacron Vectron 2021
  • Genua rolreefsysteem | Genoa furling Rodmann
  • Gennaker | Gennaker 230 m2
  • Achterstagspanner hydraulisch  | Manual Navtec backstay pump
  • Giekneerhouder hydraulisch  
  • Secondaire schootlieren ja
  • Gennakerboom | Carbon gennaker-pole 2009
  • Extra info | WINCHES - 2 Lewmar 78 Primaries Hydraulic 3 speed, 3 Lewmar 66 Seconds Manual 2 speed, 1 Lewmar 66 Mainsheet Hydaulic 3 speed, 2 Lewmar 64 Runners Manual 2 speed, 2 Lewmar 58 Halyards Manual 2 speed, 2 Lewmar 40 2 speed. Deck gear and airblocks from Lewmar.  | All sheets and halyards spectra/Kevlar
  • Extra info | lazy jacks, 5 mast steps  

Let op disclaimer:Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Met kantoren in heel Europa zijn we nooit ver weg.

Waar kunt u ons vinden