VA 403 - LIGHT WEIGHT CRUISER/RACER

  • Afmetingen
  • 12.22 x 3.80 x 2.20 (m)
  • Materiaal
  • Polyester
  • Bouwjaar
  • 2014
  • Motor(en)
  • 1x Sole Mini 29 diesel
  • PK/ KW
  • 1x 27.00(pk), 19.87(kw)
  • Ligplaats
  • bij verkoopkantoor
  • Kantoor
  • De Valk Sint Annaland
  • Status
  • Te Koop
  • BTW
  • Betaald
  • Vraagprijs
  • € 285.000

Van de makelaar

De VA 403 is een bijzonder pareltje in de zeilwereld. Een uniek en doordacht ontwerp van Yachtdesign v. Ahlen en met oog voor details door eigenaar zelf gebouwd. De epoxy romp is vacuüm gebouwd, zeer solide en licht gewicht, met een stijlvol, comfortabel interieur en twee hutten. De VA 403 is heel gemakkelijk te zeilen en vaart vergelijkbare modellen van X-Yachts, Grand Soleil, Solaris en bijvoorbeeld Dehler moeiteloos voorbij, overigens ook wat de bouwkwaliteit betreft. Deze prachtige boot is bij ons aan de verkoopsteiger in Sint Annaland te bezichtigen én een bezoek is een echte aanrader!

Jan-Ward van Dantzig
De Valk Sint Annaland
Jan-Ward van Dantzig
+31 166 601 000
  • e-mail de makelaar
  • kantoor gegevens

Specificaties: VA 403 - LIGHT WEIGHT CRUISER/RACER

Algemeen
  • Model VA 403 - LIGHT WEIGHT CRUISER/RACER  
  • Type zeiljacht  
  • Lengte (m) 12,22
  • Lengte waterlijn (m) 11,00
  • Breedte (m) 3,80
  • Diepgang (m) 2,20
  • Doorvaarthoogte (m) 18,40
  • Stahoogte (m) 1,90
  • Bouwjaar 2014
  • Te waterlating End of 2014 - rigged in 2017/2018
  • Gebouwd door Professional built in-house by the owner
  • Land Duitsland  
  • Ontwerper Yachtdesign v. Ahlen (Marc-Oliver)
  • Waterverplaatsing (t) 5,8
  • Ballast (ton) lood  2,1 (In the Torpedo)
  • CE norm NA
  • Romp materiaal polyester  
  • Romp kleur wit  (International Paint) - polished in March/April 2025
  • Rompvorm rondspant  
  • Kiel type T-Keel (hollow stainless steel fin with a lead torpedo)
  • Materiaal opbouw epoxy en schuim kern  Built with a vacuum process - polished in March/April 2025
  • Dek materiaal epoxy en schuim kern  Built with a vacuum process
  • Afwerking dek teak  Vacuum applied. Completely recaulked in April/May 2025
  • Afwerking opbouw verf  White (Internal)
  • Afwerking kuip teak  Vacuum applied
  • Antifouling (jaar) May 2025
  • Raammateriaal polycarbonaat  With white Ocean Air shades
  • Dekluik Manship hatches with Ocean Air screens & shades
  • Patrijspoorten roestvast staal  Manship & Rudgersson & Lewmar
  • Isolatie Hull & deck build with foam core sandwich
  • Brandstoftank (liter) kunststof  110
  • Inhoudsmeter (brandstoftank) ja
  • Drinkwatertank (liter) kunststof  2 x 125
  • Inhoudsmeter (drinkwatertank) ja
  • Stuurwiel Jefa white spray painted aluminium 5x double spoke steeringwheel
  • Noodhelmstok ja
  • Extra info romp The molds used to make the hull were all CNC milled to ensure in a 100% fit. The entire hull & deck are built in Epoxy - Glass, using the vacuum process. The underwater hull is built with an Erex foam sandwich and the hull above the waterline is built with a heat resistant foam sandwich. The full hull (up to the hull/deck connection) is finished with a skin of Kevlar, using the vacuum process. This Kevlar skin was finished with not even 50 KG of epoxy filler to make it a smooth surface. Then the hull & Deck were painted with International epoxy paint in white. The hull is reinforced with a frame. The bottom stringers are homogeneously laminated in the hull. The deck-hull connection has also been laminated. The deepest point of the underwater hull is only 25 cm below the waterline.  
  • Extra info All bulkheads were laminated in three layers on both sides. Water tight collision bulkhead in both the bow and in the stern. Every bulkhead and all other parts of the interior carpentery facing the hull or the deck have been laminated to create a strong & stiff construction. All bulkheads and furniture are built in sandwich.  
  • Extra info Because all heavy weight (such as the water tanks and batteries) is mounted around the keel, the performance of the boat out on the sea is really great and the bow does not dive into the waves.  
  • Extra info The spade rudder blade is finished with a skin of Kevlar, using the vacuum process. This Kevlar skin was finished with and epoxy filler to make it a smooth surface. Jefa rudder shaft and bearings. The spots where the plastic through hull fittings are mounted are solid (so without the foam sandwich core). The sea cocks are also in plastic. Varnished parts on exterior are re-vanished in May 2025.  

  • Hutten 2
  • Slaapplaatsen 6
  • Interieur teak  Teak sandwich panels & white epoxy sandwich panels
  • Vloer teak en holly  Re-varnished in April/May 2025
  • Open kuip ja
  • Salon Crème upholstery. Seats : 1,94 x 0,60 m & 2,45 x 0,65 m
  • Stahoogte salon (m) 1,70 - 1,90
  • Verwarming diesel hete lucht  Webasto (New in 2018)
  • Kaartentafel On Port Side (Built with teak sandwich panels)
  • Achterkajuit 1 x
  • Dinette ja
  • Keuken On starboard side - Headroom : 1,84 m
  • Aanrechtblad hout  Teak sandwich panels & white epoxy sandwich panels
  • Spoelbak roestvast staal  1 x (New in 2017)
  • Kooktoestel gas  2 Burner ENO (new in 2017)
  • Oven ENO (new in 2017)
  • Koelkast Top loader with a TEC cold plate (New in 2016)
  • Warmwatersysteem 220V + motor  30 Litre boiler
  • Waterdruksysteem elektrisch  
  • Koffiezetapparaat Krubs, pulled-out from the kitchen cupboard
  • Eigenaarshut v-bed  In front cabin - Headroom : 1,84 m
  • Lengte bed (m) 2,00 x 1,80
  • Kledingkast hangend en legplanken  
  • Badkamer gedeeld  Headroom : 1,85 m
  • Toilet gedeeld  
  • Toilet Systeem handbediening  Jabsco with an electric fresh water flush pump (new in 2018)
  • Wasbak in de badkamer  
  • Douche gedeeld  
  • Gastenhut 1 tweepersoonsbed  In the aft cabin - Headroom : 1,65 - 1,70 m
  • Lengte bed (m) 2,00 x 1,50
  • Kledingkast hangend en legplanken  
  • Extra info LED interior lighting
  • Extra info 10 mm Gezatex isolation along the walls in both cabins, covered with Alcantara. The owner didn't want to have doors at both cabins, but it is possible to have new doors constructed and installed  

  • Aantal motoren 1
  • Merk Sole
  • Type Mini 29
  • Pk 27
  • kW 19.87
  • Brandstof diesel  
  • Geinstalleerd in jaar 2013
  • Maximale snelheid (kn) 9
  • Kruissnelheid (kn) 8
  • Verbruik (ltr/uur) 2,5
  • Motoruren 285
  • Koelsysteem motor indirecte warmtewisselaar  
  • Aandrijving sail-drive  
  • Saildrive afdichting (2013)
  • Motorbediening bowden kabels  (2013)
  • Uitlaatsysteem watergekoeld  
  • Type schroef klap  Alpa Rugerini (2013)
  • Schroefbladen 2
  • Handlenspomp (2013)
  • Elektrische lenspomp (2014)
  • Elektrische installatie 12 & 220 Volt
  • Startaccu New in 2023 : 1 x 80 Ah AGM (with galvanized battery cables)
  • Lichtaccu New in 2023 : 2 x AGM 120 Ah (with galvanized battery cables)
  • Acculader Waeco (2013)
  • Diodebrug (2013)
  • Walstroom met kabel  (2013)
  • Extra info Several 220 Volt sockets throughout the interior

  • Kompas 1 x (New in 2023)
  • Dieptemeter/log Raymarine (New in 2019)
  • Windmeetset Raymarine (New in 2019)
  • Repeaters Raymarine (New in 2019)
  • Marifoon Raymarine (New in 2019)
  • Autopiloot Raymarine (New in 2020, installed in 2024)
  • Roerstand aanwijzer Raymarine (New in 2020, installed in 2024)
  • Plotter/GPS Raymarine (New in 2019)
  • Elektronische kaart(en) (New in 2019)
  • Navigatieverlichting New in 2018 : LED
  • Extra info Luxury leather covered stainless steel reading light at the chard table  

  • Buiskap 2 x Blue (2023 & older)
  • Kuiptent 2 x Blue (2023 & older)
  • Kuiptafel Removablevarnished teak sandwich with folding side panels (2016)
  • Zwemplatform Open stern
  • Zwemtrap roestvast staal  
  • Dekdouche Hot & cold water (new in 2023)
  • Anker 1 x Folding anchor with a (load weighted) rope
  • Zeereling draad  Double wired stainless steel
  • Handgreep (opbouw) teak  
  • Zij-instap in reling On both sides
  • Hekstoel Stainless steel
  • Preekstoel Stainless steel
  • Reddingsboei ja
  • Radar reflektor ja
  • Stootkussens ja
  • Landvasten ja
  • Brandblusser 1 x (New in 2023)
  • Extra info All drawings and laminate plans are available also.
  • Extra info Dyson vacuum cleaner
  • Extra info ja

  • Tuigage fractioneel met bakstagen  19/20
  • Staand want Rod  With closed tentioners
  • Merk mast Seldén  With a Selden Racing boom (all new in 2017)
  • Materiaal mast aluminium  
  • Zalingen 3 x Set of spreaders
  • Doorgestoken mast ja
  • Grootzeil Kevlar (light) Ullman (new in 2018)
  • Grootzeilhuik Dark blue & a small Lazy-Bag with Lazy-Jacks (all new in 2018)
  • Doorgelat grootzeil Carbon/Kevlar Segelwerkstatt Stade (new in 2022 - used 20 x)
  • Fok 1 x Carbon/Kevlar Segelwerkstatt Stade (new in 2022 - 20 x used)
  • Fok I 1 x Kevlar (light) Ullman (new in 2018)
  • Fok II 1 x Tri-Radial Soft Norlam North Sails Jib (2017)
  • Genua rolreefsysteem Furlex TD300 (mounted through deck)
  • Spinnaker Blister with a snuffer (2009)
  • Stormfok 1 x Laminated (heavy) Ullman (new in 2018 - never used)
  • Reefinstallatie snel-één-lijn reefsysteem  
  • Achterstagspanner talie  
  • Giekneerhouder gasdrukveer  Rodkicker (New in 2018)
  • Primaire schootlieren 2 x Andersson 40ST
  • Genua schootlieren 2 x Andersson 48ST
  • Vallieren 2 x Andersson 40ST
  • Spinnakerboom carbon  (Boat is partly prepaired with spinnaker gear - so not complete)
  • Extra info Dyneema hallyards (2017)
  • Extra info Harken & Selden ball bearing blocks.

Let op disclaimer:Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Met kantoren in heel Europa zijn we nooit ver weg.

Waar kunt u ons vinden