
SAILING HOUSEBOAT 32M
€ 449.750
meer info
Deze Steam-Tug 31M is gebouwd door J.P. Rennolson and Son, South Shields in Newcastle, Engeland in 1895. De voortstuwing is toevertrouwd aan een stoommachine met drievoudige expansie. De staat van de voortstuwing en schip maakt dit Steam-Tug-schip zeer uniek. De huidige eigenaar van "Pietro Micca" kocht haar in 1995 en voerde een grote refit uit waarbij er 40.000 uur aan besteed werden om er zeker van te zijn dat ze nog vele jaren mee kan. Deze Steam-Tug kan op afspraak worden bezocht in Rome, Italiƫ.
Joris van de Rijt
Jachtmakelaar
Afmetingen | 31,10 x 6,40 x 3,60 (m) | |
Materiaal | staal | |
Bouwjaar | 1895 | |
Motor(en) | 1 x Rennoldson & Son Triple EXPAN steam | |
PK/Kw | 500 (pk), 368 (kw) |
Ligplaats | Italie | |
Verkoop informatie | De Valk Sint Annaland | |
Status | te koop | |
Btw | vrijgesteld | |
Vraagprijs | € 445.000 |
Model | STEAM TUG 31M |
Type | motorjacht |
Lengte (m) | 31,10 |
Breedte (m) | 6,40 |
Diepgang (m) | 3,60 |
Bouwjaar | 1895 |
Gebouwd door | Rennoldson & Sons Newcastle |
Land | Verenigd Koningkrijk |
Ontwerper | Rennoldson & Sons |
Waterverplaatsing (t) | 335 |
Romp materiaal | staal |
Romp kleur | zwart |
Rompvorm | rondspant |
Kiel type | doorlopende kiel |
Materiaal opbouw | staal |
Stootlijst | staal |
Dek materiaal | staal |
Afwerking dek | anti-slip verf |
Afwerking opbouw | anti-slip verf |
Afwerking kuip | anti-slip verf |
Raamlijsten | koper |
Raammateriaal | normaal glas |
Dekluik | ja |
Isolatie | ja |
Flybridge | ja |
Brandstoftank (liter) | 2 x 20.000 water for boilers |
Brandstoftank 2 (liter) | 1 x 40.000 BTZ heavy oil |
Binnen stuurstand | steam-powered |
Stuurwiel op flybridge | steam-powered |
Extra info | Wooden wheelhouse completely new installed |
Hutten | 4 |
Slaapplaatsen | 18 |
Interieur | Classic |
Achterdek | ja |
Stuurhut | ja |
Salon | ja |
Dinette | ja |
Keuken | ja |
Aanrechtblad | ja |
Spoelbak | ja |
Kooktoestel | ja |
Oven | ja |
Warmwatersysteem | ja |
Waterdruksysteem | elektrisch |
Toilet | ja |
Douche | ja |
Aantal motoren | 1 |
Merk | Rennoldson & Son |
Type | Triple EXPAN |
Pk | 500 |
kW | 368 |
Brandstof | stoom |
Geinstalleerd in jaar | 1895 |
Maximale snelheid (kn) | 10 |
Bereik (nm) | 2400 |
Aandrijving | schroefas |
Keerkoppeling | steam-powered |
Motorbediening | handbediend |
Type schroef | vast |
Schroefbladen | 4 |
Materiaal schroefas | staal |
Elektrische lenspomp | 5 x |
Generator | Sunderland Forge & Engineering Steam powered 110V |
Generator 2 | Aifo Veco diesel powered 220V |
Accu's | 8 x |
Acculader | 2 x |
Zonnecellen | 6 x |
Walstroom | met kabel |
Extra info | Steam-powered deck winch |
Extra info | Steam-powerd alternator for charching the batteries |
Kompas | 2 x |
Dieptemeter | ja |
Log | ja |
Marifoon | ja |
Radar | ja |
GPS | ja |
Navigatieverlichting | ja |
Zoeklicht | on flybridge |
Zonnetent | on front deck + aft deck |
Anker | 2 x Hall |
Ankerketting | ja |
Ankerlier | steam-powered |
Bijboot | vaste romp 2 x |
Zeereling | staal |
Reddingsvlot | container 2 x |
Reddingsboei | ja |
Stootkussens | ja |
Landvasten | ja |
Extra info | steam-powered winch for mooring lines |
Tuigage | schoener |
Staand want | draad |
Materiaal mast | 2 x steel |
Schoenerzeil | on furler |
Bezaan | on furler |
Fok | ja |
Multifunctionele lieren | steam-powered winches for sails |