NELSON WEYMOUTH 34

  • Afmetingen
  • 10.40 x 3.35 x 1.00 (m)
  • Materiaal
  • Polyester
  • Bouwjaar
  • 1984
  • Motor(en)
  • 2x Ford 180 diesel
  • PK/ KW
  • 2x 220.00(pk), 161.92(kw)
  • Ligplaats
  • elders / niet bij verkoopkantoor
  • Kantoor
  • De Valk Sneek
  • Status
  • Te Koop
  • BTW
  • Betaald
  • Vraagprijs
  • € 145.000

Van de makelaar

De Weymouth Nelson 34 “Lady Emma” is waarschijnlijk een van de beste voorbeelden van dit klassieke semi-displacement motorjacht. Na aankoop in 2019 heeft zij een grondige refit ondergaan. We bieden nu een jacht aan in bijna nieuwe staat, waarbij bijna alles is vervangen, opnieuw gedaan, gecontroleerd en verbeterd. Een jacht voor de koper die de kwaliteit en zeewaardigheid van de Nelson-jachten begrijpt en een klassiek jacht wil met moderne en vernieuwde installaties.

Pieter Bosma
De Valk Sneek
Pieter Bosma
+31 (0)515 42 80 30
  • e-mail de makelaar
  • kantoor gegevens

Specificaties: NELSON WEYMOUTH 34

Algemeen
  • Model NELSON WEYMOUTH 34  
  • Type motorjacht  
  • Lengte (m) 10,40
  • Breedte (m) 3,35
  • Diepgang (m) 1,00
  • Bouwjaar 1984
  • Gebouwd door R.J. Prior and Son Burnham on Crouch
  • Land Verenigd Koningkrijk  
  • Waterverplaatsing (t) 10
  • Romp materiaal polyester  
  • Romp kleur blauw  Completely repainted with AWL-Grip 2021 Flag Blue
  • Rompvorm deep-V  
  • Kiel type doorlopende kiel  
  • Materiaal opbouw polyester  Completely repainted with AWL-Grip 2021 Vestal White
  • Stootlijst rubber  D-Fender 2021
  • Dek materiaal polyester  
  • Afwerking dek anti-slip verf  
  • Afwerking opbouw verf  2021
  • Afwerking kuip teak  
  • Antifouling (jaar) Seajet Emperor 2024
  • Dorades ja
  • Raamlijsten aluminium  2021
  • Raammateriaal normaal glas  2021 side windows can be opened
  • Dekluik ja
  • Brandstoftank (liter) ja
  • Inhoudsmeter (brandstoftank) Nieuwe Raymarine-brandstofmeters met rode uitgang op MFD  
  • Drinkwatertank (liter) ja
  • Inhoudsmeter (drinkwatertank) Nieuwe Raymarine elektronische watermeter met uitlezing op MFD  
  • Stuurwiel hydraulisch  
  • Binnen stuurstand ja
  • Extra info romp Het project: een visie voor de toekomst Vanaf het begin was het duidelijk dat dit geen eenvoudige renovatie zou worden. Het was een door passie geïnspireerd project: een kans om een klassiek schip met een trotse geschiedenis een nieuwe toekomst te geven voor de komende decennia. Mijn visie was duidelijk: een moderne klassieker creëren die de tijdloze elegantie van de Weymouth Nelson zou combineren met het comfort, de veiligheid en de technologie die van een 21e-eeuwse cruiser verwacht mogen worden. Dit betekende meer dan alleen cosmetische upgrades. Elk systeem, elk oppervlak en elk detail zou zorgvuldig worden overwogen. Van navigatie en energiebeheer tot interieurontwerp en materialen, het doel was om een perfecte balans te vinden tussen traditie en innovatie. De belangrijkste elementen van de visie waren: • Het behoud van het Nelson-DNA: het behoud van de kenmerkende lijnen, de robuuste romp en de praktische indeling die het merk typeren. • Modernisering van systemen: het upgraden van elektriciteit, sanitair en navigatie met state-of-the-art apparatuur. • Verbetering van het comfort: het herontwerpen van het interieur voor verbeterde ergonomie, lichtinval en luxe - zonder afbreuk te doen aan het karakter van de boot. • Toekomstbestendigheid: ervoor zorgen dat elke beslissing de betrouwbaarheid, duurzaamheid en onderhoudsvriendelijkheid op lange termijn ondersteunde. Het ging niet alleen om het restaureren van een boot, maar om het creëren van een vaartuig dat in elke jachthaven de aandacht trekt, op elke zee zelfverzekerd presteert en jarenlang als een drijvend erfgoed zal dienen.  
  • Extra info verfsysteem Om de transformatie van Lady Emma tot een werkelijk bijzondere Weymouth Nelson te voltooien, is de hele boot opnieuw geschilderd – een enorme klus, hoe je het ook bekijkt. Het was duidelijk dat ik voor een professioneel en duurzaam resultaat de expertise van een gespecialiseerd bedrijf nodig had. Na uitgebreid onderzoek koos ik voor Desty Marine, gevestigd in Hamble Point Marina. Na uitgebreid onderzoek koos ik voor Desty Marine, gevestigd in Hamble Point Marina. Neil Desty was tijdens het hele proces ontzettend behulpzaam en begeleidde me bij wat ongetwijfeld een van de duurste fasen van het project was. Om het werk goed te kunnen doen, spraken we af om alle ramen, dekbeslag en Dfendering te verwijderen. Hierdoor ontstond een schoon, ononderbroken oppervlak om op te werken. Elke centimeter van de boot werd zorgvuldig geschuurd en gevuld om bestaande sterretjes en onvolkomenheden te verwijderen. Lady Emma werd vervolgens verplaatst naar de speciaal gebouwde spuitcabine/oven van Desty, waar de transformatie begon: • Awlgrip-primer werd aangebracht op het voorbereide oppervlak. • De romp werd afgewerkt in Awlgrip Flag Blue. • De bovenbouw en cockpit werden geschilderd in Awlgrip Vestal White. • Er werd een laatste blanke laklaag aangebracht om de afwerking te verzegelen en te beschermen, wat resulteerde in een prachtig uiterlijk van showroomkwaliteit. Toen het schilderwerk klaar was, werd nieuwe D-fendering aangebracht om het klassieke Nelson-profiel te herstellen. Er werd ook een nieuwe laag dekverf aangebracht op de zijdekken en de daken van de kajuit, waarmee de visuele transformatie werd voltooid.  

  • Hutten 1
  • Slaapplaatsen 4
  • Interieur teak  
  • Vloer teak en holly  
  • Open kuip ja
  • Stuurhut/deksalon ja
  • Schuifdak elektrisch  Webasto 2022
  • Verwarming CV  Eberspacher Hydronic
  • Dinette om te bouwen ja
  • Openslaande deur naar kuip Teak
  • Keuken De kombuis is volledig verbouwd en voorzien van: nieuwe roestvrijstalen ronde spoelbak, nieuwe Isotherm koelkast/vriezer, werkbladen van wit granietkwarts en een Nelson-fornuis met oven.  
  • Aanrechtblad graniet  
  • Spoelbak roestvast staal  
  • Oven met 2 branders Grill en oven  Nelson
  • Koelkast Isotherm
  • Waterdruksysteem elektrisch  
  • Eigenaarshut v-bed  
  • Kledingkast lades en legplanken  
  • Badkamer gedeeld  
  • Toilet gedeeld  
  • Toilet Systeem elektrisch  With fresch water flusch
  • Wasbak in de badkamer  
  • Douche gedeeld  
  • Extra info Volledig nieuwe LED-verlichting, waaronder: blauwe LED-voetverlichting in de cockpit en roestvrijstalen (Timage) plafondverlichting, LED-voetverlichting (wit) in de stuurhut en de salon/kombuis, mini-sterrenverlichting in de stuurhut en de salon/kombuis en LED-stripverlichting achter nieuwe teakhouten lambrisering.  
  • Extra info Al het interne houtwerk werd opnieuw bekleed met nieuw teakhoutfineer of vervangen. Al het houtwerk werd opnieuw gelakt met maximaal 14 lagen Epiphanes-lak. Overal werd nieuwe teak- en hulstvloer gelegd. Alle verticale oppervlakken rond de ramen werden bekleed met crèmekleurig materiaal. Alle hemelbekleding werd vervangen door crèmekleurig Sunbrella-vinyl. Er werden twee nieuwe stuurstoelen geplaatst. De stuurhut werd voorzien van nieuwe crèmekleurige bekleding.  

  • Aantal motoren 2
  • Merk Ford
  • Type 180
  • Pk 220
  • kW 161.92
  • Brandstof diesel  
  • Geinstalleerd in jaar 1984
  • Gereviseerd in jaar De motoren zijn Ford Sabre 220 pk, die beide zijn opgetild en volledig gereviseerd, inclusief nieuwe oliepomp, big end lagers, injectoren, brandstofpompen, liftpompen, injectorleidingen, twee nieuwe turbo's, bovendien zijn alle koelers en intercoolers gereviseerd en zijn interne onderdelen waar nodig vervangen. Ten slotte zijn de motoren gepoedercoat in Sabre-blauw en zijn alle koelvloeistofleidingen vervangen door bijpassende siliconenslangen. Andere technische werkzaamheden omvatten nieuwe motorsteunen, nieuwe uitlaatbochten, nieuwe uitlaatslangen, nieuwe flexibele koppelingen en nieuwe dynamo's.  2022
  • Koelsysteem motor indirecte warmtewisselaar  
  • Aandrijving schroefas  
  • Schroefas afdichting ja
  • Motorbediening bowden kabels  With Easy Glide cables
  • Keerkoppeling hydraulisch  
  • Trimkleppen Bennett 2022
  • Extra info De volgende onderdelen zijn verwijderd voor inspectie, revisie of vervanging: • Oliekoelers • Warmtewisselaars en intercoolers • Brandstofinjectiepompen • Big-endlagers en oliepomp • Turbocompressoren • Startmotoren • Dynamo's • Brandstoffilters • Injectieleidingen en injectoren • Universele koppelingen • Aandrijfassen en cutlasslagers Alle onderdelen zijn gereviseerd of vervangen en vervolgens afgewerkt met Ford Sabre Blue-poedercoating afgewerkt. Motorblokken en koelsysteem Nadat de externe onderdelen waren verwijderd, werden de motorblokken gereinigd, geschuurd en gecoat met een speciale motorprimer, gevolgd door Sabre Blue-hittebestendige verf. Er werden nieuwe blauwe siliconenslangen in het koelsysteem geïnstalleerd en nieuwe motorkabelsets gemonteerd om de betrouwbaarheid en het onderhoudsgemak te garanderen.  

  • Kompas Sestrel
  • Electrisch kompas ja
  • Multi control dispaly Nieuwe Raymarine Axiom, inclusief nieuwe 12-inch MFD (GPS), radar, dieptemeter, windsnelheid en -richting, automatische piloot en snelheid  
  • Marifoon ja
  • AIS transceiver Emtreck AIS Tranceiver
  • Epirb ACR
  • Camera machinekamer camera's, beide geïntegreerd met de Raymarine MFD  
  • Navigatieverlichting ja
  • Extra info Nieuwe octaëdrische radarreflector gemonteerd in GRP-koepel op het dak van de stuurhut  

  • Kuiptent ja
  • Kuiptafel ja
  • Zwemtrap ja
  • Anker ja
  • Ankerketting ja
  • Ankerlier ja
  • Zeereling ja
  • Handgreep (opbouw) ja
  • Reddingsboei Nieuwe dek-hoefijzerreddingsboeien met verlichting, drogues en reflecterende tape  
  • Ruitenwisser Exalto wiper system
  • Stootkussens ja
  • Klok - barometer Blue face
  • Brandblusser in motorkamer ja

Let op disclaimer:Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Denkt u aan verkopen?

Leer over onze bewezen aanpak!

Verkoop uw boot met De Valk

Overweegt u om uw jacht te verkopen?

Ontdek waarom eigenaars voor ons kiezen!

Verkoop uw boot met De Valk

Denkt u erover uw jacht te verkopen?

Hierom zijn wij anders!

Verkoop uw boot met De Valk

Met kantoren in heel Europa zijn we nooit ver weg.

Waar kunt u ons vinden