Verkoopkantoor

Deel via

e-mail de makelaar

Vertel een vriend

Broker's comments

"Tyfoon" is een Satellite 44, ontworpen door Kees van de Stadt. Enkele highlights: goed uitgebalanceerd, zeer stijf, sterk en relatief lichtgewicht romp, veilig en gebouwd voor de veeleisende zeiler. Uitgerust met een hydraulische hefkiel - 1.64 / 2.84 M - wat dit jacht tot een veelzijdige zeiler maakt. Comfortabel op binnen- en het grote buitenwater. Snelheid en zelfs de Arctische wateren verkennen .. het kan allemaal. Gebouwd met niets minder dan hoogwaardige materialen en A-1hardware. Dit werkelijk unieke jacht is 7 dagen per week te bezichtigen in onze verkoophaven te Monnickendam.

Harald Padberg
Jachtmakelaar

VAN DE STADT 44 SATELLITE

Afmetingen   13,30 x 4,16 x 1,64 / 2,84 (m)
Materiaal   epoxy en schuim kern
Bouwjaar   2008
Motor(en)   1 x VW Marine SDi-4 diesel
PK/Kw   60 (pk), 44,1 (kw)
Ligplaats   bij verkoopkantoor
Verkoopkantoor   De Valk Monnickendam
Status   te koop
Btw   betaald
Vraagprijs   € 169.000

Algemeen - VAN DE STADT 44 SATELLITE

Model   VAN DE STADT 44 SATELLITE  
Type   zeiljacht  
Lengte (m)   13,30
Breedte (m)   4,16
Diepgang (m)   2,84
Diepgang min (m)   1,64
Doorvaarthoogte (m)   23,00
Stahoogte (m)   2,15
Bouwjaar   2008
Gebouwd door   GCB Composietbouw
Land   Nederland  
Ontwerper   Kees van de Stadt
Waterverplaatsing (t)   9,125
Ballast (ton)   3,840
CE norm   A
Romp materiaal   epoxy en schuim kern  
Romp kleur   blauw  
Rompvorm   rondspant  
Kiel type   hefkiel  Hydraulic
Materiaal opbouw   composiet  
Dek materiaal   composiet  
Raammateriaal   polycarbonaat  
Dekluik   4x met verduistering / hor  Lewmar
Patrijspoorten   6 X
Brandstoftank (liter)   epoxy  300 L.
Inhoudsmeter (brandstoftank)   Ultrasonic sensor - moet aangesloten worden  
Drinkwatertank (liter)   epoxy  600 L.
Inhoudsmeter (drinkwatertank)   Ultrasoon sensor - moet aangesloten worden  
Vuilwatertank (liter)   epoxy  
Stuurwiel   Jefa Transmission Steering system
Noodhelmstok   ja
Extra info   Dubbel gebalanceerd roer, hydraulische + handmatige bediening kiel, elektronische drukknopkielbediening van de kiel in de cockpit. Performance: onder zeil zijn snelheden van 16+ knopen gehaald !!  

Accommodatie

Hutten   2
Slaapplaatsen   6
Interieur   beuken  
Vloer   Esthec
Stahoogte salon (m)   2.15 M.
Verwarming   centrale verwarming  
Navigatie ruimte   ja
Kaartentafel   ja
Dinette   ja
Openslaande deur naar kuip   ja
Keuken   met SoftMotion laden  
Aanrechtblad   Duropal  
Spoelbak   roestvast staal  
Kooktoestel   Force 10 - new / nieuw / neu
Oven   Force 10 - new / nieuw / neu
Koelkast   Waeco Coolmatic CB-040 & Waeco Coolmatic RSD-115
Warmwatersysteem   prepared
Waterdruksysteem   elektrisch  
Eigenaarshut   v-bed  
Lengte bed (m)   2.00 M
Kledingkast   hangend en legplanken  
Badkamer   en suite  
Wasbak   in de badkamer  
Douche   en suite  
Gastenhut 1   tweepersoonsbed  
Lengte bed (m)   2.05 M
Kledingkast   hangend en legplanken  
Toilet   gedeeld  
Toilet systeem   handbediening  
Wasbak   bij het toilet  
Extra info   Momenteel alleen koud water - warm water systeem is voorbereid - boiler en douche moeten geïnstalleerd worden. Bak- en stuurboord banken mogelijkheid om op te slapen. Eigenaar en achterkajuit matrassen voorzien van Viva Clip veer/ventilatiesysteem  

Motor(en)

Aantal motoren   1
Merk   VW Marine
Type   SDi-4
Pk   60
kW   44,10
Brandstof   diesel  
Motoruren   457
Koelsysteem motor   indirecte warmtewisselaar  
Aandrijving   sail-drive  
Motorbediening   bowden kabels  Spinlock
Keerkoppeling   hydraulisch  
Type schroef   klap  Gori overdrive
Schroefbladen   3
Handlenspomp   ja
Elektrische lenspomp   automatisch en handmatige bediening  2 X
Elektrische installatie   12/220V
Startaccu   Optima Red Top 815A/50Ah - 2019
Accu monitor   Studer SBM-04
Acculader/omvormer   Studer Xtender XTH 5000
Walstroom   met kabel  
Extra info   Kruissnelheid op de motor 7 knopen, max. snelheid 9,5. Bij de VW motor is een 3 KVA 230V AC generator gemonteerd. Deze AC stroombron voedt de Studer Xtender XTH 5000 omvormer/lader die op zijn beurt het electrische systeem van de boot laadt. Tesamen levert dit 5 KVA en 8 KVA start kracht + het laden van de accu's. Voldoende vermogen voor het gehele electrische systeem. Monitoring and control: schakelbord voor 230V / 24 VDC / 12 VDC en navigatiesysteem. Zekering kast voor de heavy duty zekeringen t.b.v. de accu's, omvormer/lader, liftkiel en schakelpanelen.  

Navigatie

Kompas   Plastiomo
Electrisch kompas   Autohelm Personal Compass handheld
Dieptemeter/log   NMEA 2000 + Airmar speed
3d dieptemeter   Interphase iScan V90
Windmeetset   niet aanwezig - NMEA 2000 kabel doorgevoerd naar top van de mast  
Marifoon   Binnen: Garmin VHF200i  
Handmarifoon   Buiten: Garmin GHS10i  
Autopiloot   niet aanwezig - Jefa aandrijving voorbereid  
Radar/GPS/plotter   Computer WIN GPS
Navtex   ja
PC computer   ja
PC aansluiting   ja
Wifi antenne   ja
Elektronische kaart(en)   Weather infobox 490 Synop decoder DWD
AIS ontvanger   ja
AIS transponder   ja
Navigatieverlichting   LED Toplicht  

Uitrusting

Anker   Rocna 25
Zeereling   draad  
Handgreep (opbouw)   teak  
Zij-instap in reling   2 X
Hekstoel   ja
Preekstoel   ja
Stootkussens   6 X
Landvasten   ja
Alarm systeem   uitlaatgas & bilge alarm  
TV   Philips

Tuigage

Tuigage   fractioneel  
Staand want   Rod  
Merk mast   John mast  
Materiaal mast   aluminium  
Zalingen   3 sets in een hoek van 15 °  
Doorgestoken mast   ja
Reefinstallatie   snel-één-lijn reefsysteem  
Achterstagspanner   hydraulisch  Sailtec
Giekneerhouder   mechanisch en talie  
Primaire schootlieren   2 X Andersen 46ST -2-speed
Secondaire schootlieren   2 X Andersen 58ST - 2 speed
Multifunctionele lieren   2 X Andersen 46ST - 2 speed
Gennakerboom   carbon  
Extra info   Mainsail: Gaastra Custom Axis Laminate doorgelat. Categorie: 3 Technora 60 m2. Doorgelat upgrade incl. battcars. Drie reefpunten. Gelamineerd voorlijk, schoot- en tophoek. Trimlijnen achter- en onderlijk. Fok Gaastra High aspect Custom Axis Laminate doorgelat. Categorie: 2 Technora. 37 m2. Tray dacron UV protection. Gelamineerde radiale hoeken. Trimlijnen in achter- en onderlijk. Gaastra Gennaker 150 m2. Grootzeil en fok zijn van hoogwaardige kwaliteit en geschikt voor licht en zwaar weer. Alle zeilen zijn kort gebruikt. Harken Furl system MKIV Unit 3 - lopen onderdeks en zijn te bedienen vanuit de cockpit. Binnenste voorstag aanwezig.- nooit gebruikt. Twee running backstays. Winches kunnen electrisch worden gemaakt. Dek- blokken zijn van het merk Ronstan, ballbearing en high quality. Ronstan tracks 30 series. Ronstan ball bearing travellers met control sheaves. Ronstan ball bearing sheave for sheets. Line clamps Spinlock.  
Extra info   Een korte beschrijving van het bouwproces. De verkoper en ontwerper zijn blanco gestart. De verkoper wilde een jacht hebben dat veilig, licht van gewicht, gemakkelijk te hanteren moest zijn (zoals een kleine open boot), dat in staat is om in ondiep water te varen, performance kwaliteiten moet bezitten en een ruim comfortabel interieur. Tijdens het ontwerp- en bouwproces hebben verkoper en ontwerper gerenommeerde professionals geconsulteerd en mee samengewerkt. Deze specialisten kwamen o.a. van Fokker Aerospace, de professionals van Polyworx, die specialist zijn in het bouwen van Composiet / Core-Cell constructies en uiteraard gerenommeerde bedrijven uit de Nederlandse jachtbouw industrie. De romp is vrijwel onderhoudsvrij en er is geen risico op rot, delamineren of osmose. Voor de bouw van de romp heeft men gebruik gemaakt van de zgn. vacuüminjectie methode in plaats van de hand lay-up methode welke problemen kan veroorzaken. Deze bouwwijze zorgt voor een extreem hoge kwaliteit en hars-vezel verhouding. De inherent hoge sterkte en lichte gewicht maken dit materiaal ideaal voor een performance cruiser. Een bijkomend voordeel is dat de gesloten cellen constructie luchtdicht is en uitermate geschikt is voor vacuüminjectie. Op kritieke plaatsen in de romp en het dek is gebruik gemaakt van schuim met extra hoge dichtheid om een extreem sterk montageoppervlak te verkrijgen. Deze techniek is ook gebruikt voor dek-romp verbinding. De ankerplaten van het staand want zijn direct op versterkingen gemonteerd, waardoor er geen rek optreed in de dekdoorvoer. Voor- en achterstag ankerplaten zijn vervaardigd uit extra breed gelamineerd Carbon-fibre meerdere lagen koolstof. Krachten zijn zeer goed verdeeld over een groot oppervlak. Het gehele kielvlak is van massief laminaat. Binnen- en buitenlaminaat komen samen om een , nagenoeg onverwoestbare constructie te garanderen. De gehele kielbox loopt door dit oppervlak en is gegoten in versterkte epoxy.. Dit zorgt ervoor dat de kielbox volledig is ingeklemd en vele malen sterker in vergelijk met een aangeboute kiel.  

Disclaimer

Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.