VAN DE STADT 44 SATELLITE

  • Afmetingen
  • 13.30 x 4.16 x 1,64 / 2.84 (m)
  • Materiaal
  • Epoxy en schuim kern
  • Bouwjaar
  • 2008
  • Motor(en)
  • 1x VW Marine SDi-4 diesel
  • PK/ KW
  • 1x 60.00(pk), 44.10(kw)
  • Ligplaats
  • bij verkoopkantoor
  • Kantoor
  • De Valk Monnickendam
  • Status
  • Verkocht

Van de makelaar

De Van De Stadt Satellite 44 is uitgebalanceerd, zeer stijf, sterk en veilig. Gebouwd voor de veeleisende zeiler en uitgerust met een hydraulische hefkiel - 1.64 / 2.84 M. Comfortabel op binnen- en het grote buitenwater, zelfs in Arctische wateren. Gebouwd met alleen hoogwaardige materialen en A-1 hardware.

De Valk Monnickendam +31 299 65 63 50
  • e-mail de makelaar
  • kantoor gegevens

Specificaties: VAN DE STADT 44 SATELLITE

Algemeen
  • Model VAN DE STADT 44 SATELLITE  
  • Type zeiljacht  
  • Lengte (m) 13,30
  • Breedte (m) 4,16
  • Diepgang (m) 2,84
  • Diepgang min (m) 1,64
  • Doorvaarthoogte (m) 23,00
  • Stahoogte (m) 2,15
  • Bouwjaar 2008
  • Te waterlating Maart 2009  
  • Gebouwd door GCB Composietbouw
  • Land Nederland  
  • Ontwerper Kees van de Stadt
  • Waterverplaatsing (t) 9,4
  • Ballast (ton) 3,84
  • CE norm NA
  • Romp materiaal epoxy en schuim kern  
  • Romp kleur blauw  
  • Rompvorm rondspant  
  • Kiel type hefkiel  Hydraulic
  • Materiaal opbouw composiet  
  • Dek materiaal composiet  
  • Raammateriaal polycarbonaat  
  • Dekluik 4x met verduistering / hor  Lewmar
  • Patrijspoorten 6 X
  • Brandstoftank (liter) epoxy  300 L.
  • Inhoudsmeter (brandstoftank) Ultrasonic sensor - moet aangesloten worden  
  • Drinkwatertank (liter) epoxy  600 L.
  • Inhoudsmeter (drinkwatertank) Ultrasoon sensor - moet aangesloten worden  
  • Vuilwatertank (liter) epoxy  
  • Stuurwiel Jefa Transmission Steering system
  • Noodhelmstok ja
  • Extra info romp ja
  • Extra info Dubbel gebalanceerd roer, hydraulische + handmatige bediening kiel, elektronische drukknopkielbediening van de kiel in de cockpit. Performance: onder zeil zijn snelheden van 16+ knopen gehaald !!  

  • Hutten 2
  • Slaapplaatsen 6
  • Interieur beuken  
  • Vloer Esthec
  • Stahoogte salon (m) 2.15 M.
  • Verwarming CV  
  • Navigatie ruimte ja
  • Kaartentafel ja
  • Dinette ja
  • Openslaande deur naar kuip ja
  • Keuken met SoftMotion laden  
  • Aanrechtblad Duropal  
  • Spoelbak roestvast staal  
  • Kooktoestel Force 10 - new / nieuw / neu
  • Oven Force 10 - new / nieuw / neu
  • Koelkast Waeco Coolmatic CB-040 & Waeco Coolmatic RSD-115
  • Warmwatersysteem Prepared - needs to be connected / finished completely
  • Waterdruksysteem elektrisch  
  • Eigenaarshut v-bed  
  • Lengte bed (m) 2.00 M
  • Kledingkast hangend en legplanken  
  • Badkamer en suite  
  • Wasbak in de badkamer  
  • Douche en suite  Prepared - needs to be connected / finished completely
  • Gastenhut 1 tweepersoonsbed  
  • Lengte bed (m) 2.05 M
  • Kledingkast hangend en legplanken  
  • Toilet gedeeld  
  • Toilet systeem handbediening  
  • Wasbak bij het toilet  
  • Extra info Momenteel alleen koud water - warm water systeem is voorbereid - boiler en douche moeten geïnstalleerd worden.  
  • Extra info Bak- en stuurboord banken mogelijkheid om op te slapen. Eigenaar en achterkajuit matrassen voorzien van Viva Clip veer/ventilatiesysteem  

  • Aantal motoren 1
  • Merk VW Marine
  • Type SDi-4
  • Pk 60
  • kW 44,10
  • Brandstof diesel  
  • Motoruren 457
  • Koelsysteem motor indirecte warmtewisselaar  
  • Aandrijving sail-drive  
  • Motorbediening bowden kabels  Spinlock
  • Type schroef klap  Gori overdrive
  • Schroefbladen 3
  • Handlenspomp ja
  • Elektrische lenspomp automatisch en handmatige bediening  2 X
  • Elektrische installatie 12/220V
  • Startaccu Optima Red Top 815A/50Ah - 2019
  • Accu monitor Studer SBM-04
  • Acculader/omvormer Studer Xtender XTH 5000
  • Walstroom met kabel  
  • Extra info Kruissnelheid op de motor 7 knopen, max. snelheid 9,5. Bij de VW motor is een 3 KVA 230V AC generator gemonteerd. Deze AC stroombron voedt de Studer Xtender XTH 5000 omvormer/lader die op zijn beurt het electrische systeem van de boot laadt. Tesamen levert dit 5 KVA en 8 KVA start kracht + het laden van de accu's. Voldoende vermogen voor het gehele electrische systeem. Monitoring and control: schakelbord voor 230V / 24 VDC / 12 VDC en navigatiesysteem. Zekering kast voor de heavy duty zekeringen t.b.v. de accu's, omvormer/lader, liftkiel en schakelpanelen.  

  • Kompas Plastiomo
  • Electrisch kompas Autohelm Personal Compass handheld
  • Dieptemeter/log NMEA 2000 + Airmar speed
  • 3d dieptemeter Interphase iScan V90
  • Windmeetset niet aanwezig - NMEA 2000 kabel doorgevoerd naar top van de mast  
  • Marifoon Binnen: Garmin VHF200i  
  • Handmarifoon Buiten: Garmin GHS10i  
  • Autopiloot niet aanwezig - Jefa aandrijving voorbereid  
  • Radar/GPS/plotter Computer WIN GPS
  • Navtex ja
  • PC computer ja
  • PC aansluiting ja
  • Wifi antenne ja
  • Elektronische kaart(en) Weather infobox 490 Synop decoder DWD
  • Navigatieverlichting LED Toplicht  

  • Anker Rocna 25 + rope
  • Zeereling draad  
  • Handgreep (opbouw) teak  
  • Zij-instap in reling 2 X
  • Hekstoel ja
  • Preekstoel ja
  • Stootkussens 6 X
  • Landvasten ja
  • Alarm systeem uitlaatgas & bilge alarm  
  • TV Philips

  • Tuigage fractioneel  
  • Staand want Rod  
  • Merk mast John mast  
  • Materiaal mast aluminium  
  • Zalingen 3 sets in een hoek van 15 °  
  • Doorgestoken mast ja
  • Reefinstallatie snel-één-lijn reefsysteem  
  • Achterstagspanner hydraulisch  Sailtec
  • Giekneerhouder mechanisch en talie  
  • Primaire schootlieren 2 X Andersen 46ST -2-speed
  • Secondaire schootlieren 2 X Andersen 58ST - 2 speed
  • Multifunctionele lieren 2 X Andersen 46ST - 2 speed
  • Gennakerboom carbon  
  • Extra info Mainsail: Gaastra Custom Axis Laminate doorgelat. Categorie: 3 Technora 60 m2. Doorgelat upgrade incl. battcars. Drie reefpunten. Gelamineerd voorlijk, schoot- en tophoek. Trimlijnen achter- en onderlijk. Fok Gaastra High aspect Custom Axis Laminate doorgelat. Categorie: 2 Technora. 37 m2. Tray dacron UV protection. Gelamineerde radiale hoeken. Trimlijnen in achter- en onderlijk. Gaastra Gennaker 150 m2. Grootzeil en fok zijn van hoogwaardige kwaliteit en geschikt voor licht en zwaar weer. Alle zeilen zijn kort gebruikt. Harken Furl system MKIV Unit 3 - lopen onderdeks en zijn te bedienen vanuit de cockpit. Binnenste voorstag aanwezig.- nooit gebruikt. Twee running backstays. Winches kunnen electrisch worden gemaakt. Dek- blokken zijn van het merk Ronstan, ballbearing en high quality. Ronstan tracks 30 series. Ronstan ball bearing travellers met control sheaves. Ronstan ball bearing sheave for sheets. Line clamps Spinlock.  
  • Extra info Een korte beschrijving van het bouwproces. De verkoper en ontwerper zijn blanco gestart. De verkoper wilde een jacht hebben dat veilig, licht van gewicht, gemakkelijk te hanteren moest zijn (zoals een kleine open boot), dat in staat is om in ondiep water te varen, performance kwaliteiten moet bezitten en een ruim comfortabel interieur. Tijdens het ontwerp- en bouwproces hebben verkoper en ontwerper gerenommeerde professionals geconsulteerd en mee samengewerkt. Deze specialisten kwamen o.a. van Fokker Aerospace, de professionals van Polyworx, die specialist zijn in het bouwen van Composiet / Core-Cell constructies en uiteraard gerenommeerde bedrijven uit de Nederlandse jachtbouw industrie. De romp is vrijwel onderhoudsvrij en er is geen risico op rot, delamineren of osmose. Voor de bouw van de romp heeft men gebruik gemaakt van de zgn. vacuüminjectie methode in plaats van de hand lay-up methode welke problemen kan veroorzaken. Deze bouwwijze zorgt voor een extreem hoge kwaliteit en hars-vezel verhouding. De inherent hoge sterkte en lichte gewicht maken dit materiaal ideaal voor een performance cruiser. Een bijkomend voordeel is dat de gesloten cellen constructie luchtdicht is en uitermate geschikt is voor vacuüminjectie. Op kritieke plaatsen in de romp en het dek is gebruik gemaakt van schuim met extra hoge dichtheid om een extreem sterk montageoppervlak te verkrijgen. Deze techniek is ook gebruikt voor dek-romp verbinding. De ankerplaten van het staand want zijn direct op versterkingen gemonteerd, waardoor er geen rek optreed in de dekdoorvoer. Voor- en achterstag ankerplaten zijn vervaardigd uit extra breed gelamineerd Carbon-fibre meerdere lagen koolstof. Krachten zijn zeer goed verdeeld over een groot oppervlak. Het gehele kielvlak is van massief laminaat. Binnen- en buitenlaminaat komen samen om een , nagenoeg onverwoestbare constructie te garanderen. De gehele kielbox loopt door dit oppervlak en is gegoten in versterkte epoxy.. Dit zorgt ervoor dat de kielbox volledig is ingeklemd en vele malen sterker in vergelijk met een aangeboute kiel.  

Let op disclaimer:Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Met kantoren in heel Europa zijn we nooit ver weg.

Waar kunt u ons vinden