KOOPMANS 43
- Afmetingen
- 13.20 x 4.10 x 2.00 (m)
- Materiaal
- Composiet
- Bouwjaar
- 2000
- Motor(en)
- 1x Nanni 4.220 HE-ECO diesel
- PK/ KW
- 1x 50.00(pk), 36.00(kw)
- Ligplaats
- elders / niet bij verkoopkantoor
- Kantoor
- De Valk Sint Annaland
- Status
- Verkocht
Van de makelaar
Dick Koopmans Jr. ontwierp dit prachtige, kottergetuigde jacht. Zoals al zijn ontwerpen, blinkt ook Skua uit in zeewaardigheid, veiligheid en snelheid. Alle lijnen lopen naar de diepe cockpit en de dodger biedt uitstekende bescherming tegen de elementen. Dankzij haar uitrusting, o.a. rolgiek, elektrische lieren en boegschroef is zij gemakkelijk te zeilen met een kleine bemanning, zelfs solo. Zeer goed geïsoleerd en met een doordacht, prachtig interieur is zij uitermate geschikt voor langere reizen. Deze Koopmans 43 met haar gracieuze lijnen is op afspraak te bezichtigen.
Specificaties: KOOPMANS 43
Algemeen
- Model KOOPMANS 43
- Type zeiljacht
- Lengte (m) 13,20
- Lengte waterlijn (m) 10,71
- Breedte (m) 4,10
- Diepgang (m) 2,00
- Bouwjaar 2000
- Gebouwd door Klaas Bood Jachtbouw
- Land Nederland
- Ontwerper Dick Koopmans Jr.
- Waterverplaatsing (t) 12
- Ballast (ton) 5,2
- CE norm A
- Romp materiaal composiet
- Romp kleur blauw
- Rompvorm rondspant
- Kiel type vin kiel - stainless steel keel with lead ballast
- Materiaal opbouw epoxy en schuim kern
- Stootlijst roestvast staal
- Dek materiaal epoxy en schuim kern
- Afwerking dek teak
- Afwerking opbouw verf
- Afwerking kuip teak
- Antifouling (jaar) Interspeed + koper; april 2023
- Dorades 2 x roestvast staal
- Raamlijsten aluminium - Gebo
- Raammateriaal polycarbonaat
- Dekluik 3 x Romar & 2 x Lewmar
- Patrijspoorten aluminium 2 x
- Isolatie schuim (deck) & Red Cedar (hull)
- Radarbeugel niet neerklapbaar
- Brandstoftank (liter) epoxy - 350
- Inhoudsmeter (brandstoftank) elektrisch
- Brandstof dagtank (liter) epoxy - 40
- Inhoudsmeter (dagtank) peilglas
- Drinkwatertank (liter) epoxy - 400
- Inhoudsmeter (drinkwatertank) elektrisch
- Vuilwatertank (liter) epoxy - 75
- Vuilwatertank afvoer dekafzuigpunt + ow lijn
- Stuurwiel Double spoke leather covered stainless steel Lewmar wheel
- Buiten stuurstand kabelbesturing Whitlock Cobra steering pedestal
- Noodhelmstok ja
- Extra info romp Voordelen van een composiet epoxy constructie; zeer stevige constructie - Red Cedar kern met epoxy laminaat (4 x 600gr). Beginnend bij de boeg tot aan de kielzool en tot ca. 20 cm boven de waterlijn is de romp versterkt met Twaron-vezel voor extra stevigheid bij een eventuele aanvaring. Composiet epoxy zorgt ook voor isolatie, dus zeer weinig condensatie en uitermate geschikt voor warme en koudere klimaten. Ook is het een lichte constructie in vergelijking met aluminium en staal. Onderhoudsarm en geen corrosie of osmose.
- Extra info verfsysteem Romp en opbouw zijn in 2009 opnieuw voorzien van AWL-Grip verfsysteem. Gepolijst en in de was gezet in April 2023.
- Extra info Sikaflex naden teak dek bijgewerkt (waar nodig) Sept. 2023. Teak dek kan nog een paar jaar mee, maar het einde van de levensduur nadert.
- Extra info Het dek en kajuitdak hebben een sandwichconstructie van 2 lagen hechthout met tussenin een schuimkern van 30 mm PVC. De onderzijde van de sandwich is standaard afgewerkt met een witte kunststoflaag. Deze sandwichconstructies zijn gelegd op gelamineerde dekspanten en dekwegers van massief hout. Op het dek en kajuitdak is het ocume hechthout afgelamineerd met een glasweefsel/epoxylaag. De kajuitopstanden alsmede de kuip zijn vervaardigd van ocume hechthout, waarvan de buitenzijde met een epoxy/glasweefsel is afgelamineerd. De kuip is onderdeks geconserveerd met een epoxy coating.
- Hutten 2
- Slaapplaatsen 4
- Interieur American Cherry
- Vaste buiskap ja
- Salon met twee comfortabele fauteuils aan stuurboordzijde
- Verwarming Webasto airtop 5000 diesel
- Verwarming 2 Dickinson Alaska diesel
- Navigatie ruimte ja
- Kaartentafel ja
- Dinette ja
- Keuken ja
- Aanrechtblad Duropal
- Spoelbak roestvast staal - 2 x
- Kooktoestel gas - Force 10 - 3 burners
- Oven Force 10 (thermostaat moet worden vervangen)
- Gasdetector & electric remote controlled valve
- Koelkast Top loader with a watercooled Isotherm compressor
- Warmwatersysteem 220V + motor - 50 Liter Cleghorn boiler (heating element renewed in 2021)
- Waterdruksysteem elektrisch
- Eigenaarshut tweepersoonsbed In the front cabin
- Lengte bed (m) 2,00
- Kledingkast hangend/lades/legplanken
- Badkamer gedeeld
- Toilet gedeeld
- Toilet Systeem elektrisch (connected to the fresh water tank)
- Wasbak in de badkamer
- Douche gedeeld - with an electric drain water pump
- Extra info Eigenaarshut heeft ruime bergruimte in verschillende kasten, laden en onder het bed. Nieuw in 2017 : Neptune matrassen op lattenbodem met op maat gemaakte molton & hoeslakens in de eigenaarshut.
- Gastenhut 1 tweepersoonsbed In the aft cabin
- Lengte bed (m) 2,00
- Kledingkast legplanken (cabinet could be changed back to also hanging)
- Extra info De gastenhut heeft ruime opbergruimte in een grote kast, op planken en onder het bed
- Kleerkast ja
- Kleerkast ja
- Extra info Gasslang bij het kooktoestel moet vervangen worden; De gas-keuring is sinds maart 2022 verlopen.
- Extra info Bekleding van de zittingen in de kajuit is uitgevoerd in Alcantara.
- Extra info Cantalupi Hobart IP20 interieur LED verlichting.
- Aantal motoren 1
- Merk Nanni
- Type 4.220 HE-ECO
- Pk 50
- kW 36
- Brandstof diesel
- Geinstalleerd in jaar 2000
- Maximale snelheid (kn) 7,00
- Kruissnelheid (kn) 6,00
- Motoruren 2625
- Koelsysteem motor indirecte warmtewisselaar
- Aandrijving schroefas
- Schroefas afdichting Nieuw in mei 2023 - Het buitenlager van de schroefas moet vervangen worden vanwege minimale radiale speling. Er ligt reeds een nieuw Vetus glijlager aan boord).
- Motorbediening bowden kabels - new / nieuw / neu 2018
- Keerkoppeling mechanisch ; ZF-12M - new / nieuw / neu 2018
- Boegschroef elektrisch - Vetus 80 Kgf
- Uitlaatsysteem watergekoeld
- Type schroef vaanstand - Maxprop
- Schroefbladen 3-bladen (In april 2023 is de Maxprop geserviced & is anode vernieuwd)
- Materiaal schroefas roestvast staal
- Smering schroefas water - Vetus
- Handlenspomp ja
- Elektrische lenspomp De bilge pomp in het voorschip is in juni 2021 vernieuwd. Bij de achterste bilgepomp is een nieuwe vlotterschakelaar gemonteerd in februari 2022
- Elektrische installatie 12V/230V
- Startaccu 1 x
- Lichtaccu Nieuw in september 2023 : 4 x AGM 130Ah
- Boegschroefaccu Nieuw in 2019 : 2 x 120Ah
- Accu monitor Mastervolt
- Acculader 1 x Mastervolt Mass 12V/60A & 1 x Mastervolt IVO Smart Charger 12V/25A (voor boegschroef accu)
- Omvormer Mastervolt Sine Wave 12V/2.000W
- Acculader/omvormer ja
- Walstroom met kabel
- Extra info Een extra dynamo (110Ah, nieuw in 2023) en MASTERVOLT laadregelaar zorgen voor snellading van de accu’s tijdens gebruik van de dieselmotor.
- Extra info Boegschroef relais / solenoids nieuw 2019. Warmte wisselaar Nanni vervangen in november 2019 en tevens complete revisie waterpomp.
- Extra info Motor onderhoud mei 2023: motorolie, oliefilter en brandstoffilter vervangen + V-snaren beide dynamo's. Olie keerkoppeling vervangen. RVS uitlaatdemper nieuw april 2023. Vetus waterlock/demper nieuw 2021.
- Kompas Whitlock Polaris 115
- Repeaters Raytheon 3 x ST60 + 1 x ST80 Multi display in cockpit voor diepte / log / windset. Nieuwe wind display April 2018.
- Marifoon Skanti DCS bij kaartentafel (Hoorn moet worden vervangen)
- Handmarifoon ICOM
- Autopiloot Raytheon ST7000
- Radar Simrad RA-41C
- GPS Leica AP-MK9 + Raytheon ST60 Multidisplay bij kaartentafel
- Navtex Veco K41
- AIS transceiver EM-TRAK Class B AIS transceiver - nieuw sept. 2021
- Epirb 2017
- Extra info VHF antenne in de mast nieuw maart 2022. GPS antenne op de hekstoel nieuw april 2023. Reserve (nood) VHF-antenne op radarmast.
- Extra info Raytheon instrumenten geven geen SOG uitlezing. (SOG wordt weergegeven op GPS bij de kaartentafel. Multidisplay ST80 bij de dodger is minder goed afleesbaar)
- Kuiptent Dark blue
- Kleine regen-buiskap (dodger) midden raam te openen
- Wintertent met voldoende hoofdruimte om rechtop te staan
- Kuiptafel hout - teak - folding
- Zwemtrap roestvast staal
- Boegtrap Roestvrij staal
- Anker Delta
- Ankerketting 50 M
- Anker 2 Fortress
- Ankerketting ja
- Ankerlier elektrisch - Horizon 1500
- Dekwasinstallatie ja
- Bijboot opblaasbaar - Lodestar
- Buitenboordmotor 2.5 PK Mercury
- Buitenboordmotorsteun ja
- Zeereling draad - double
- Handgreep (opbouw) teak
- Zij-instap in reling 2 x
- Hekstoel Roestvrij staal
- Preekstoel Roestvrij staal
- Reddingsvlot (pers) Plastimo 4-pax.
- Reddingsvlot laatst gekeurd nieuw 2017 - moet gekeurd worden
- Joon Jon-buoy MOB moet gekeurd worden.
- Trossensnijder op schroefas
- Radar reflektor Trilens
- Stootkussens ja
- Landvasten ja
- Radio ja
- Kuipspeakers ja
- Speakers in salon ja
- Klok - barometer Klassieke koperen klok & barometer + Electronic Vetus Meteo Liner bij kaartentafel
- Brandblusser 2 x nieuw 2019
- Brandblusser in motorkamer moet gekeurd worden
- Tuigage kotter
- Staand want Dyform (2000)
- Merk mast Holland Spar High Performance
- Materiaal mast aluminium gespoten
- Zalingen 3 sets
- Grootzeil North Sails (2011) : sandwich laminaat doorgelat rolgrootzeil (36 m2). Het zeil is in 2021 gecoat
- Grootzeilhuik Nieuw in april 2023
- Doorgelat grootzeil ja
- Kotterstag ja
- Rolgiek Nieuw in 2011 : Carbon Furlerboom (Made in Denmark). De Luff Feeder is in 2019 vernieuwd
- Schoenerzeil ja
- Fok I ja
- Fok II ja
- Genua North Sails (2011) : sandwich laminaat rolgenua (38 m2). De UV strook is in 2019 vernieuwd. In 2022 is het zeil geserviced, gereinigd en overgestikt
- Genua rolreefsysteem Furlex 300S
- Genua hoes Dark blue covers both sails on the furlers
- Kotter rolreefsysteem Furlex 200S met een North Sails (2011) sandwich laminaat rolkotterfok (22 m2). De UV-strook is in 2019 vernieuwd. Het zeil is in 2022 geserviced, gereinigd en overgestikt
- Gennaker Kool Sails 100 m2 - als nieuw
- Stormfok Kool Sails - als nieuw
- Reefinstallatie rolgrootzeil in de giek
- Achterstagspanner mechanisch
- Giekneerhouder gasdrukveer - New in 2011 (extra heavy - for the new furling boom)
- Primaire schootlieren 3 x Andersen 52.2 STE (electric)
- Secondaire schootlieren 2 x Andersen 46.2 ST
- Lierhoezen ja
- Spinnakerboom aluminium
- Extra info Nieuw van juni 2021 : De reeflijn van het In-Boom rolsysteem van het grootzeil & de grootschoot
- Extra info Baby stag. Running bak stagen. Rvs Granny Bars aan weerszijden van de mast
Let op disclaimer:Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.
Met kantoren in heel Europa zijn we nooit ver weg. 
Waar kunt u ons vinden
